torsdag 1 december 2011

Energi tack!!

Här är energin nästan helt slut. I och för sig har jag fyllt på lite idag mot igår. Igår var jag totalt "död". Orkade inte ens betala de sista räkningarna. Idag är det lite bättre. Har "tvingat" mig till att stå på crosstrainern ett tag, rockat lite rockring så jag känner mig genast piggare. Är indirekt glad att kroppen säger ifrån så att jag inte springer in i väggen. Att jag lyssnar och vilar när jag kan. Snart är det lov igen och det har nog aldrig varit så efterlängtat som nu. Kämpar med min underbara son, jobbar och jobbar och jobbar, kämpar med ensamheten tillsammans med mina nära vänner. För ensam känner jag mig, men den ensamheten får jag leva med ett tag till. Kommer en tid som är min också :).
I morgon ska jag fylla på med mer energi. Då slutar jag tidigt, åker och tränar med en härlig kollega och vän. Därefter är det dags att handla till kvällen, för då kommer två av mina underbara vänner tillsammans med deras barn. Då är det dags för julgodisbakande. En tradition som startades förra julen. Det var mycket skratt, brända tungor och fingrar, några söndriga saker och en del kortspelande. Hoppas verkligen på en lika trevlig kväll i morgon.
 
Bland annat hoppas jag på att baka dessa godsaker, lakritstryffel är ju supergott. 

Hoppas att ni alla goa människor får en lika go och härlig fredag som jag. Och lyssna på er kropp, träna om och när ni kan och njut av livet. Även om den innehåller en del mörker. För ju mer ljus det sprids desto mindre mörkt blir mörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar