tisdag 27 december 2011

Underbar helg!

Har denna helg fyllt på med energi och lugn. Att få vara med vänner, när man inte får vara med sina barn, är det bästa som kan  ske. När jag firat julen med barnen så körde jag de två minsta till sin pappa. Efter att ha släppt av dem där så föll det en del tårar. Då tänkte jag bara, att gråta av saknad kan aldrig vara fel.
Därefter åkte jag hem och packade lite för att fara vidare till en vän, som inget visste, för att bara vara och sitta och tjöta. När jag gick in på facebook fick jag ett litet skratt, då hon till viss del tänkt likadant. På facebook hade hon nämligen skrivit: Sätt dig i bilen och kom hit. Just då tänkte jag, ja du skulle bara veta. Så när ni andra firade julafton, satt jag i bilen och njöt av en bok. När Kalle Anka var färdigt så ringde jag min vän, efter lite över fem timmar i bilen, och sa jag hoppas att du sätter på te nu. Då stod jag utanför hennes hus. Först fick hon en kram och sedan sin mycket försenade födelsedagspresent, men det fanns ju orsak till det. Vi hade sen en underbar kväll, kändes inte speciellt mycket julafton för mig och det var precis vad jag ville.
Dagen efter gick vi ut och gick, slöade, pratade och på kvällen hamnade vi hos ett par härliga människor som hade en utomhusjacuzzi. Gissa om man njöt.
Igår hade vi en härlig förmiddag igen, innan vi for till Ikea för att fynda lite. Därefter var det dags för mig att åter igen sätta mig i bilen och fara hem. Lyssnade på en bok på hemvägen också så de fem timmarna gick faktiskt relativt fort. Dessutom hade träden efter stormen "Dagmar" tagits bort så bilturen flöt på väldigt bra.
Jag överlevde och dessutom fyllde på mitt liv med energi och glädje trots allt.

Att passa på att njuta, trots att det finns annat man hellre gör, är att vara rädd om sig själv. Så var rädda om er själva. För då mår även de som är er kära bra. Kärlek i massor <3.

2 kommentarer:

  1. jag har läst hela din blogg,du är en riktig kämpe och verkligen försöker va positiv,men innerst inne kan jag känna va en stor ensamhet i ditt liv och att du har blivit rejält sårad.. öppna dig för att söka efter en ny livskamrat,jag tror att du är mogen för det nu. åren går så fort så ge det en chans och lev på mycket roligt under resans gång dit;)

    SvaraRadera
  2. Tack för dina ord. De värmde och är så sanna så. Visst har jag en ensamhet som jag bär på. Och jag är absolut öppen för en ny man i mitt liv, men vill hitta en som ser mig för den jag är. Så jag tar det lugnt, tänker inte slänga mig in i den första bästa. Det är i vilket fall som helst inte männens fel att det blev som det blev. Och min ensamhet kommer att försvinna när jag finner en underbar man. :) Kram

    SvaraRadera