måndag 7 november 2011

Irriterad, irriterad men hoppas ändå!!

Jaha, ångesten kryper i min kropp. Känns så jobbigt att han, som gjort mig så illa och dessutom inte funnits för min store plutt, nu ska komma här och spela ut allt som om han funnits där hela tiden. Här har man kämpat i två år och haft ALLT ansvar. Sen kommer han nu och ska "bestämma" och domdera. Naturligtvis köper jag inte det men vet ju att sonen behöver sin pappa. Ja, han har behövt honom i två år nu. Fast mitt hjärta vill ju att min underbara goa plutt ska må så gott han bara kan och jag HOPPAS verkligen att hans pappa finns där nu och inte sviker. Samtidigt som jag blir arg, irriterad och ledsen. För jag vet ju att han då kommer att ta åt sig äran om nu sonen skärper till sig. Att jag som funnits där så länge, kämpat helt själv, ska nu få släppa detta till en som tidigare inte brytt sig. Det som också irriterar mig är att han ska försöka "köpa" sonen genom att ge honom pengar. Jag vet att kärlek övervinner pengar, men inte just nu. Sonen är ju tonåring. Förhoppningsvis vet han vad jag gjort så att jag inte får mer ord kastade mot mig, ord som egentligen är riktade någon annanstans.
Visst för att jag ska orka kämpa ännu mer så behöver jag ett andrum, men jag vill att mina barn ska vara där de är älskade. Jag kommer att sakna och sakna och sakna. Fast om detta nu är vändningen, ursäkta min skepsis (men med tanke på att sonen redan visat tidigare genom att slå sönder sin hand, missa skolan mm och inget hänt), så vet jag att det blir en lugnare och mer lycklig person så är det (nästan) allt vad jag önskar. Då får jag leva med att den andre personen som var med och skapa detta underverk tar åt sig äran eller vad man ska säga. Huvudsaken att sonen vet vad jag gjort.

Människan formas av
den jord hon växer i
stenig och karg
eller varm och generös.
Den kärlek
du ger ett barn
kommer att knoppa av sig,
blomma och ge frukt
under lång tid framöver
Anne Swärd


Så min ena halva hoppas att sonen ska få det jättebra om och när han ska bo växelvis hos sin pappa och mig, den andra halvan är mer egoistisk och vill ha honom hos mig hela tiden. Vet att det är fel men det är så jag känner, för mina barn är mitt allt.


5 kommentarer:

  1. inte visste jag att han var en sådan far, det gör ont i mig när jag läser allt detta och jag känner mig lika lurad av honom som du säkert med gör ;_(

    SvaraRadera
  2. Tack, vem du än är. Visst känner jag mig sårad och lurad, fast samtidigt förstår jag för hans pappa har många bra sidor också. Så är det, även om de mindre bra lyser för starkt för mig just nu.

    SvaraRadera
  3. ja visst har han det men han kör sitt eget race och har sårat många kvinnors känslor under åren och däribland mina, men jag visste innan att det inte skulle bli vi två utan att det bara var en tillfällig romans mellan oss!

    SvaraRadera
  4. Skulle bli väldigt glad om du skrev till mig på facebook eller något, om du hittar mig där. Vore så tacksam att få veta för att kunna läka så gott som möjligt.

    SvaraRadera
  5. du vet vart jag finns om du vill mig något/carro

    SvaraRadera