fredag 11 november 2011

Lycklig den som inte sörjer över vad han saknar, men som gläds åt vad han har. Demokrito

Ibland är det de (för andra) små sakerna som man får glädje ifrån. Att sonen skriver att han förstår att jag kan bli besviken, att han visar att han vet vad jag gjort på sitt vis, att han nog inte kommer att försvinna varannan vecka utan mer sällan i så fall. Gissa om sådant värmer en moders hjärta.
Gissa om jag också mår gott efter en vecka där jag fått kärlek av vänner och barn. Där jag fått bara vara och där jag ser att andra ser vad jag gör. Där jag fått njuta av en spadag tillsammans med en  underbar väninna och sen lite annat smått och gott.
Gissa om jag också känner glädje över att denna helgen få njuta ännu mer. Åker i morgon iväg på en hotellövernattning på ett SPA-hotell som jag och två av mina kollegor vann. Vi ska njuta av massage, tunnbad och gott att äta och dricka. Dessutom får vi ta med oss någon. Naturligtvis hade helgen varit fulländad om jag haft en underbar man att ta med mig, men jag får ju med mig det nästbästa, en av mina härligt goa vänner. Så i morgon kväll vid den här tiden sitter vi nog, vi sex (för mina kollegor tar naturligtvis med sig sina respektive, smile), i tunnan och njuter över sjön med något gott att dricka i handen.

Livet har ju faktiskt många härliga underbara glädjeämnen, njut av dem mina vänner.

Ju mer du gläder andra desto gladare blir du själv. T Klaveness

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar