tisdag 22 november 2011

Stress fördelar och nackdelar!!

Jaha man känner att stressen ligger och nosar en i nacken hela tiden nu. Jobbar och jobbar och jobbar, plus allt annat som hänger över en, mycket nu som sagt var...Vad är då bra med det kan man ju undra?!
Jo om man blir medveten om sin stress så kan man börja tänka på att vara rädd om sig. Om man talar om att man är stressad och tänker till över hur man kan göra för att stressen inte ska få blomma ut utan bara ge mig krafter till att orka livet så kan det ju vara en push i rätt riktning. Idag har jag sett till att jag suttit i massagestolen en stund, sett till att jag verkligen fokuserat på bara, nästan i alla fall, det som måste göras nu först för att få dagarna att gå någorlunda bra, fokuserar för att komma vidare och se till att eleverna får det så bra som möjligt.
För att inte känna mig stressad av att laga middag med så bestämde jag i morse att "Sibylla" fick bli vår kock idag. Och det lugnade ner mig en del. Att sen cykla hem för att planera lite direkt innan jag ställde mig på crosstrainern för att få igång kroppen ännu mer kändes mycket bra faktiskt. Därefter tog jag en kopp te och njöt av värmen som spreds. Mitt i denna stress försöker jag alltså se till att orka den och samtidigt ge min kropp energi. På fredag ska jag dessutom fylla på energin ännu mer med hjälp av hot stone-massage. Det låter underbart skönt tycker jag.

2 kommentarer:

  1. mycket bra skrivet,om du mår bra mår omgivningen bra så ta hand om dig själv i första hand, ha en bra helg och samla massor med energi :) kram stefan!

    SvaraRadera
  2. Tack min vän. Har verkligen samlat energi denna helg. Hoppas att du gjort det samma. <3

    SvaraRadera