lördag 3 mars 2012

Varför ser vi så olika på saker och ting??

Ja då lyckades han igen, hitta ett kryphål och kasta skit på mig. Vi ser olika på saker och ting. För mig är det självklart att man tar reda på saker, medan han tycker att man sak få veta saker från andra. Denna gången gällde de en SM-tävling som vår son skulle åka på och som vi båda vetat om i flera veckor. Han tyckte att jag skulle meddela vad som skulle tas med mm, medan jag såg till att få veta. Ja det är väl så livet kommer att vara ett tag till. Får väl helt enkelt tänka på att vi är olika och försöka att ha det i tanken oftare. Tilläggas kan att sonen vann ett SM-brons :)).


Det som även denna gång visade sig var mina fantastiskt underbara vänner. Alla som skickar sms, ringer och visar att jag är värd så mycket mer än att kastas glåpord på. (Glad att jag inte kastar något tillbaka). De bara finns där, det enda jag behöver göra är att visa att jag behöver dem. De fyller kanske inte min soffa, som en av mina vänner skrev till mig, men väl så trängdes de i mitt hjärta. Och det gör de verkligen. Ja, kanske inte trängs men finns där med sådan värme så att jag verkligen känner att min själ, efter lite smällar, snabbt återhämtar sig och läker mer och mer.
I morgon åker jag med en av dessa vänner till Dublin för att bara vara och njuta. Därefter ska jag hem och se till att umgås med min vänner igen för ingen kan vara rikare än jag där.
Jag försöker ge mina vänner den kärlek som de är värda, jag tror och hoppas att de också att känner det. Det jag nu vill hitta snart är en man som kan få ta del av all kärlek som jag har att ge. En man som ser mig för den jag är och som gillar att kramas. .Enligt ett medium ska det ske detta år eller början på nästa år. Det är så synd att jag inte får slösa den kärleken redan nu. För kärlek ger så mycket till alla människor. Så mina underbara vänner, för min skull, sprid lite extra mycket kärlek och några vackra leenden till dem som inte får så mycket kärlek. Varma kärlekskramar från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar