måndag 12 mars 2012

Härliga dagar, underbart lugn i mitt hjärta.





Jaha först tänkte jag bara berätta att jag idag har varit i sms-kontakt med min fd och det på ett sådant bra sätt. Vi har kommit överens om saker som vi tidigare inte löst, det har verkligen känts som om att det har varit sms med "snälla tankar". Och det är många sms som vi har skickat till varandra. Både om det där vi ville lösa och om sonens sjukdom. Att man kan känna sådan glädje och värme efteråt gör att man förhoppningsvis kommer att sova mycket gott i natt. Det var så länge sedan jag kände sådant lugn i min själ vad gäller detta och det gör att jag nästan vill gråta av lycka.
Sen bara måste jag berätta lite om min resa, då jag var på Irland med en väninna. Vi passade på att prova lite Guinness, till och med till soppa. Det smakade delicious ;). Fötterna våra fick jobba rejält för vi var ute och gick, både i Dublin, (där man fick direktiv om att titta åt rätt håll, kanske tur det med tanke på vänstertrafiken :) )
                                                                                                          
och vid Cliff of Moher. Om ni ska till Irland så tycker jag absolut att ni ska besöka Cliffs of Moher. När blåsten tog tag i en så blev man påmind om sin litenhet i världen. Helt skrämmande, fantastiskt med underbara vyer. Två personer hade redan dött där i år och 18 förra året (fast de hade nog gått utanför där man inte fick gå). Trots detta var det magnifikt att vara där.
                                     
En resa som jag gärna rekommenderar och är man dessutom singel och inte har varit på Irland så ska man ju passa på i september då det är matchmakingfestival där. Själv ska jag åka någon annanstans nästa gång, men som sagt annars passa gärna på, kärlek är ju aldrig fel <3 <3


Matchmaking Festival Kerry 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar