torsdag 26 december 2013

Gick ju ganska bra trots allt!

Då har såväl begravning som jul varit.
Åkte ner mot Eksjö på en onsdag för att stanna till hos systerdottern och hennes familj. Var så mysigt att få prata med henne samt leka med hennes dotter. Gav mig energi för det som komma skulle.
På torsdagen så åt jag och Kevin lunch med systersonen. Det var minst lika mysigt att få träffa honom och fylla på med ännu mer energi. Dessutom sov vi hos honom så vi fick ännu mer bonustid de få dagarna vi var i Eksjö.Fick en fika med en väninna också, oplanerat så det var gött.
På fredagen var det dags för begravning. Så skönt och så jobbigt. Tårarna rann som en stor flodbädd. Ville bara därifrån men samtidigt var det skönt att äntligen till fullo släppa loss tårarna direkt. Att träffa vissa i familjen gick också okej även om det var konstlat. Efter lite smörgåstårta var det åter dags att fylla på energi. Jag och Kevin for till våra underbara vänner. Han umgicks med Abbe och jag med Fia. Så skönt att låta skrattet bubbla och prata om såväl änglarna och skojsigheter. Som grabbarna sa, det märks att våra mammor träffas nu, för de skrattar så :D.
Denna dag träffade jag också Anita, min kusins mamma. Det var mysigt att få ge henne en kram och prata lite om Jonna. Då bestämde vi att jag inte ska åka ner på begravningen eftersom det inte är någon tillställning efter begravningen. Så det får bli lite ljus som tänds den dagen samt en blömbukett till graven. I vår får jag åka ner och sätta en ängel som vakar där.
På lördagsmorgonen for vi vidare mot Ullared och Gekås. Shoppade loss en del och fick tankarna att vara på något annat än ledsamheter.
På söndagen och måndagen var det lite paketinslagningar samt sällskapsspel med Jonnie, Kevin och deras vänner. Sällskapsspel är något av det bästa som finns, för då umgås man verkligen.
Tisdag och julafton. Inget jag sett fram emot detta år eftersom barnen skulle till sin pappa. Dock gick det bra, då vi hade jul på morgonen med tomtegröt och paketöppning. Jonnie stannade också kvar så vi åt julbord tillsammans. För att vara en julafton utan barn så var jag inte så länge utan dem. För de kom hem på kvällen sedan, vilket jag var jätteglad för.
Igår var det dags att ha lite kul med vänner. Så skönt att sitta och tjöta med nya och gamla vänner innan det var dags för Folkan. Trevlig kväll med skratt, kramar och gott att dricka.
Idag har det varit en lite slöardag, men det gör absolut ingenting.
Foto: God morgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar