lördag 4 maj 2013

Njuter av lördagen trots ensamheten.

Då bestämde jag mig för att faktiskt fullt ut njuta av lördagen (ja hela helgen egentligen). Igår när jag satt hemma själv så tänkte jag, vad i...åk och besök vänner i stället för att kolla på hockeyVM själv. Sagt och gjort, det blev en mysig kväll. Men när de skulle hoppa ner i bubbelpoolen så åkte jag hem. Kände mig lite trött och sliten, trots att jag hade med mig badkläder.
Idag så var det nära att jag hamnade framför datorn alldeles för länge, nog för att jag suttit där en stund men jag har också hunnit med en del och dessutom bestämt mig för att njuta av lördagen också. Dammsugit hela huset, hällt i vatten i min badtunna och eldar nu för fullt. Varför kan man inte elda upp tunnan bara till sig själv?? Köpte mig några cider och kommer att krypa ner och känna hur vattnet värmer min kropp om  några timmar. Kanske kommer J med sin flickvän, kanske inte. Jag ska ändå ha en skön kväll. En så skön kväll jag bara kan i min ensamhet. Jag kan ju inte "fly" till vänner så fort jag är helt själv. Det är ju en del av mitt liv just nu.
I morgon kommer några av mina vänner och hjälper mig att slänga skräp så att trädgården blir lite mer trevlig. Ska bli skönt att bli av med en hel del.
På måndag får väl min mamma och min bonuspappa brevet jag skrev till dem. Ska skicka ett sms så att de läser det när de är själva och inte ska åka iväg någonstans. Men då har jag bockat av en sak i mitt själsliga liv.
Ha det underbart alla där ute. Var rädda om varandra och var rädd om er själ. Njut av såväl små saker som stora saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar