onsdag 1 maj 2013

Härliga dagar trots allt



Har nu haft några "hektiska" dagar ;). Var ju som jag tidigare skrev på fest både i fredags och lördags. Och inte var det slut på festandet där, jag som väldigt sällan annars dricker. I går fyllde en kompis till mig 25 så det var dags för fest.  Trevligt och glädjande. Idag har jag varit ute och gått med goa vänner, därefter har jag pysslat lite med bilen.
I måndags fick jag veta att jag ska ha en etta till hösten. Både skönt och vemodigt. Trist att inte få fortsätta arbeta med min fina kollega. Dessutom hade jag trivts bra med en ny fyra tillsammans med de två jag  hade fått arbeta med. Dock var valet enkelt, eftersom jag inte är "färdigarbetad" kring vad som hänt mig.
Min fd:s sambos son börjar nämligen fyran till hösten och jag vill ha så lite ångest kring mig som möjligt. Inte så att sonen är jobbig eller något, det är en helmysig grabb. Nej då men det är de gånger man måste träffa föräldrarna till eleverna, som kan bli ångestfyllda.
Därför önskade jag att få börja med en etta. Har också dessutom alltid önskat att få börja med en etta och sedan ha den till sexan. Nu kanske det kan bli så :). En av mina fantastiska vänners dotter börjar ettan till hösten. Ofta brukar inte jag vilja ha mina vänners barn, men denna gång hoppas jag på grund av olika orsaker verkligen att jag blir mentor till henne. Får två "nya" kollegor, d v s två som jag aldrig arbetat med på skolan tidigare. Men det ska nog gå jättebra, brukar ju inte ha svårt att arbeta med olika människor ;).
Igår bestämde jag och en väninna till mig att vi ska starta en teatergrupp till hösten. Har velat det länge men orken har inte funnits. Nu känner jag dock att jag börjar orka lite mer, samt så finns det en till som drar i trådarna.
Alltså en spännande höst att se fram emot, även om jag just nu bara längtar efter sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar