fredag 6 april 2012

Inget gjort men samtidigt massvis gjort!

Funderade på varför jag inget gjort idag och kom då fram till att jag gjort massvis. Tvättat, städat och svabbat, som man bara gör utan att tänka. Hållt på med tunnan hela dagen för att få bort isen. Så antingen blir det bad i natt eller i morgon. Stått på crosstrainern så att jag kunde kolla på en film en stund. Ringt och pratat med en av mina underbara vänner och försökt få henne att umgås med mig en helg. Smart som jag är hoppas jag att hon tar med min husvagn till min uppställningsplats, då den nu står hos henne, samtidigt som jag får en helg tillsammans med henne. Bara sitta och tjöta, äta och dricka lite husvagnsmat och njuta av lugnet vid havet.
Dessutom har jag haft sms-kontakt med min fd för att se om han planerat något för sonen som fyller 18, men det hade han inte gjort. Så där fick jag som jag ville, jag får fira kvällen med min son )). Har haft kontakt med några av hans vänner för att vi ska överraska honom. Se där ännu en bocka-av-grej som jag gjort idag.
 Lagat lunch och håller nu på att laga middag. Så sitter jag och tycker att jag inte har gjort någonting. Men det är väl för att jag faktiskt också bara varit och trots att jag kommit långt med att jag  faktiskt får göra så, så kommer tankarna kring "lathet" fortfarande lite grann.
Har nu också definitivt bockat av två från min lista, då jag helt och fullt bestämt mig för att ställa upp husvagnen vid havet. Precis som jag ville. Känns gött i själen.
Så innan du tänker mindre tankar om dig själv och det du gjort....FOKUSERA på det du faktiskt har gjort. För du gör säkert massvis varje dag, kanske inte stora saker, men trots allt saker du måste göra. <3 <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar