torsdag 12 april 2012

Fredagen den 13.de?!

Jaha då var det fredag igen, denna gång ser jag inte fram emot den, då mina söner åker till sin far. Men innan de gör det så hoppas jag på en mysig fredag. En mysig fredag trots att det är fredagen den 13de.
Då jag har legat sjuk i veckan (fortfarande lite trött och hostig) och det har varit påsklov så hoppas jag på en dag där grabbarna, innan de åker iväg, vill spela lite sällskapsspel och kanske baka en god kaka så att vi har en mysstund innan de åker. Gillar att ha mysstunder med mina söner. Kanske vi bakar en GI-rulltårta eller något annat gott.
Har nu gått ner nästan 8 kilo, trots en del fusk ibland, och det gör mig jättenöjd över mig själv. Några kilo till sen känner jag att jag är där jag vill vara, för jag vill inte vara någon trålsmal tjej, det är inte JAG. Trådsmal var jag tillräckligt av som tonåring. Några kilo till sen tror jag också att jag kommer att känna mig mer glad över min vikt och att jag i min astma mår gott eftersom jag rör på mig så mycket mer när jag är lite lättare.
Det är många vinster över att jag äter enligt GI, jag har inte samma sockersug nu heller. Det är annars min drog. Så jag mår bra, förutom förkylningen då, och samtidigt har jag kontroll över det enda som med mellanrum tagit tag i mig totalt, sockerkicken. Klarar mig så bra utan den och bara jag tänker att jag är värd att må så gott så kommer detta att gå toppen. Fuskar dock med lite choklad ibland och något litet annat. Är alltså just nu där jag vill hamna, på en plats där jag hittar balansen över mitt" fuskande". För med GOTTESAKER är ju livet så mycket mer lustfyllt. Fniss :D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar