söndag 6 oktober 2013

Underbar lördag och även en härlig söndag!

Då blev lördagen precis så rolig som jag förutspådde. På dagen var jag och handlade det sista som behövdes. Därefter lagades det middag till alla barn som kom och blandades två bålskålar, en med alkohol och en utan. Att sedan invänta gäster, efter att ha ställt i ordning för kräftskiva, var bara kul. Det åts och åts och åts, och dracks och dracks och dracks ;). Västerbottenspaj och kall räkpaj, pekingsoppa, snittar, gott bröd, kladdkaka och massvis med kräftor. Skrattet flödade och lite sanning fick allt komma fram :D.
Idag har jag ätit soppa med en man. Alltid lika trevligt! Skrattade så jag satte i halsen och planerade nästa veckas middag samt dryckesförslag.
Barnen och jag har också haft en extra kräftslukarmiddag, då jag hade tinat två paket. Att sitta och mysa alla fyra känns så härligt. Lite filmmys hann vi också med.
Det är verkligen så mycket skönare att ha barnen två veckor åt gången, detta för att jag känner att det blir mycket mer kvalitét när de är här. Sedan att det blir tomt när de inte är här, det är något som jag får leva med. De brukar ju hälsa på lite då och då med ;).
Hoppas att ni alla där ute har haft en lika underbar helg som jag haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar