fredag 21 september 2012

För mycket??!!

Jaha idag då förstod jag att det nog är för mycket just nu. Skulle besiktiga bilen och fick, tyvärr, tre tvåor på den. Det är väl egentligen inte något stort, men för mig kändes det först så här: Ännu en sak som hänger över mig, eller som jag måste be mina vänner om hjälp med. Gillar inte att be om hjälp för sådana här saker, vill be om hjälp när jag verkligen behöver det. Kunde inte bilen åtminstone gå igenom???!!!
Visst, jag kan lämna in bilen och det ordnar sig. Det är bara att det inte är något jag egentligen vill slösa min tid på (eller pengar heller för den delen). Men reaktionen som först blev så stark, visar att jag nu måste vara rädd om mig för att inte gå in i den berömda!!
Och det får jag väl se som något positivt, att jag känner efter och säger till innan det blir för sent.
Nu återstår det ju bara att se om jag kommer att be någon av mina vänner om hjälp, eller om jag kommer att lämna in bilen.

Tilläggas kan att jag igår fick veta att min kollega var sjukskriven i tre veckor till. Det är tungt och jobbigt att ha huvudansvaret för 40 elever och vet att det ska skrivas betyg mm. Att planera mina egna lektioner, på ett sätt som inte är helt tillfredsställande, för att också hinna med min kollegas. Dags att säga ifrån (har sagt ifrån lite grann, men känner jag mig rätt så jobbar jag en hel del ändå, för det är sådan jag är ;) )

Var rädda om er allihop där ute. Var glad för varje dag som går i rätt riktning och ta lärdom av de som inte gör det. Kramar från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar