torsdag 30 augusti 2012

Trött och sliten!

Jaha dags igen att känna sig sliten och trött efter jobbet. Och inte detta för att jag har ett slitsamt jobb. Visst kan det ibland vara arbetsamt men samtidigt trivs jag och har, för mig, det mest rätta jobbet som finns. Men nu var det dags igen. Min närmsta kollega är sjukskriven. Har på tre år bytt kollegor tre gånger samt fått några vikarier däremellan. Det är tur att jag och eleverna har fått behålla varandra :D. Skämt och sidor, känns tufft. Att dessutom min kollega inte vet vad det är som är fel på henne, gör mig ännu mer oroad. Har varit nog med ledsamheter nu, får hoppas att det är något "enkelt" som går att kurera relativt snabbt. Då hon varit sjuk har jag indirekt några dagar arbetat för två, fått in en annan kollega tillsammans med elever och lite annan hjälp, en kollega som gärna hjälper till, som tur är för annars hade jag nog inte orkat. Tur man har lätt för att göra schema mm och tycker det är kul. Men saknar någon att bolla med när jag gör LPP mm, någon att diskutera vissa saker med.
Den enda fördelen i det här är att jag, i alla fall tillfälligt får ha min "gamla" kollega med dottern som fick leukemi som vikarie. Att få skratta och ha kul med henne ett tag kommer nog att lätta upp min trötta själ.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar