måndag 6 augusti 2012

Vad är det som saknas i min kropp?




Sitter nu i förtältet och tänker på vilken underbar sommar jag faktiskt har haft, för det har jag trots hur det känns inuti mig. Vad sommaren har gett mig kommer jag att skriva om  en annan gång, just nu kände jag att jag behövde skriva av mig kring mitt inre. Trots allt som  hänt av roligheter, resor, vänner mm så känner jag mig trött och håglös. Ja, inte när jag umgås med folk, men så fort jag är ensam. Därför har jag valt att vara mycket ensam för att se om lugnet kan ge mig en större visdom. När jag har folk omkring mig så mår jag så gott och har så kul, men vad händer med mig sen. När jag sitter för mig själv och faktiskt egentligen har det ganska skönt.
Jo, jag blir trött och orkar inte mycket alls. Jag försöker, genom att gå ut och gå, njuta av varje minut av härliga saker och ser mig omkring. Njuter av böcker och filmer, OS mm. Njuter av god mat varje dag och av att se människor i alla de slag. Men ändå är jag, trots sex veckors ledighet nu  och mycket ute i solen, trött och sliten när jag är själv.
Så kanske det är något som saknas? Sitter och funderar på vad, behöver jag någon medicin som saknas i min kropp. Tycker att jag borde få i mig en massa endorfiner, sjunger varje dag, för Caroline af Ugglas har berättat att forskarna har kommit fram till att sång och musik lössläpper fler endorfiner. Är ju inte en person som knaprar tabletter om jag inte måste, men kanske det nu är så att jag måste. Att trots att jag lever och mår gott, behöver en extra liten push? Fast innan jag ger mig på mediciner mm, ska jag testa på massageterapi. Kanske det kan hjälpa mig bättre?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar