tisdag 5 juni 2012

Lite av varje :))

Tänkte börja med att berätta om en av de roligaste middagar jag varit med om. Var på mordmysteriemiddag med en väninna. Det hände en hel del mellan måltiderna, bl annat blev jag mördad och fick komma in som en annan person. Om man gillar att agera, om än bara så lite, så är detta något som jag verkligen rekommenderar. Många skratt blev det. God mat dessutom var det :D.
Att helgen sen, trots maguppror, var fylld av skratt, shopping och underbara stunder med min väninna gjorde den ju absolut inte sämre. Solen värmde ju gott på söndagen också, lite för gott enligt min väninna "fniss".
Jag har också hunnit med att åka ner till Småland på dop, där min systerdotters dotter döptes. Så skönt att få träffa dem och gosa lite med den lilla. De små är verkligen mening med livet. Tufft var det att vara i samma lokal som syster min, men gick över förväntan. Saknaden efter våra stunder tillsammans är något jag bär med mig, för det innebär att hon och jag gjort så mycket roligt tillsammans.
Fick denna helg veta en sak som gjorde ont i mitt hjärta. Någon som jag tycker väldigt mycket om, trots att jag inte träffar denna person längre är allvarligt sjuk. Det gör så ont, och att personen i fråga inte berättat det för sina närmaste gör att jag inte heller kan prata om det med "rätt personer". Tufft och inget man vill få veta om man pga olika omständigheter inte kan finnas för den. Ibland visar livets väg inte den vägen som jag vill, men det är bara att inse att det någonstans finns en mening med det med.
Det som dock har fyllt min själ och hjärta med liv är glädjen över att få träffa goa vänner och släktingar som fyller mig med sådan kärlek. En nära vän, som jag både var ute och åt middag med och flötade en del med fick mig att skratta och må gott. Min systerson är också en sådan person som får mig att må gott. Han ger mig så mycket. Trots att vi inte hann träffas så länge så var det kvalitetstid när vi träffades. Vi passade på att geocacha lite när vi ändå var ute och gick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar