lördag 4 februari 2012

Kallt!

Jaha idag har man fått lite gjort, med tanke på kylan. Var minus 32 i morse och då känner man inte för att gå ut. Inte ens "Bettan" vill vara ute och åka, hon strejkar just nu. Hoppas att kylan släpper sitt grepp snart så att vi kan få campera ihop igen ;). Är inte så beroende av bilen som tur är, annars hade jag fått fjäska för någon så att jag fått hjälp. Men nu kan jag lika gärna vänta. Fast det är klart, hade varit skönt att ha den ikväll då jag ska till mina underbara vänner och ha en mysig kväll. Skönt med tanke på att barnen inte är här. Så det får bli några glas av något gott istället. Och sen klä på sig riktigt ordentligt för att inte frysa, eller hålla tummarna för att några av mina andra vänner ska ta bilen så att de svänger förbi här.
Har som sagt jobbat en del idag, håller på att slita bort heltäckningsmatta från trappen och det är ett pissgöra helt enkelt. Men skam den som ger sig. Tar lite och lite i taget. Får ta den tid det tar. Samtidigt har jag också börjat med min groventré, så idag målade jag tak. Därefter var man ganska "grå" i håret. Tur att det gråa gick bort i tvätten. Tänk om man kunde uppfinna något som tog bort det gråa hela tiden då hade man nog varit rik.
Men det får någon annan uppfinna för jag har inte tid nu. Mitt mantra är för tillfället; sova, jobba, äta (enligt GI), crosstraina och jobba trapp. Vännerna glömmer jag dock inte bort, för de är det viktigaste jag har näst efter mina underbara barn. Mina vänner är guld värda och helt fantastiskt underbara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar