onsdag 1 januari 2014

Att njuta trots allt!

Tror att min resa har varit att se njutning i det lilla och att det inte är fel att vara själv eftersom jag inte är själv i mitt hjärta.
Trots att jag känner att kroppen reagerar, med att sova dåligt och med att inte vara hungrig, detta är ovanligt med tanke på att min matklocka brukar vara precis som Skalmans, så känner jag samtidigt att jag börjar bli rejält rastlös. Just nu vill jag hitta på något, men har barn i fel ålder, de vill inte göra så mycket med sin mamma. Konstigt nog, fniss! Kan få dem att spela lite spel och kolla på någon film ibland. Men när man frågar om de vill göra något så vill de inte. Fördelen med det är att jag med gott samvete kan sitta och kolla på hockey och skidor, samt slöa till annat som jag gillar.
Saknaden av snön gör sig gällande. Inte roligt att gå ut när det är så halt ute, men ska försöka hitta något annat där jag rör mig som gör att min själ ser ljuset till fullo fortare.
Dessutom ska jag fortsätta ha fester med mina vänner, spela sällskapsspel med några är redan inbokat, får ordna en middag snart, det var ju länge sedan. Får helt enkelt lita på mediumet att jag är rätt väg i livet. Så att detta år blir garanterat mycket bättre än föregående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar