måndag 15 juli 2013

Sliten men det händer så sällan nu!

Det känns i hela mig idag att jag fick ett rejält astmaanfall igår. Hade satt på grillen och skulle grilla knyten. När jag hade fyllt mitt knyte så hade jag ju lite tid över och tänkte ta bort lite gräs. Ja det var inte mycket gräs, men det räckte eftersom det var torrt gräs. (Har du nu fattat att du fortfarande är astmatiker och allergisk!!!). Fick en rejäl chock och det gick fort. Gick in och tog lite loratodin, men kände snabbt att det inte räckte. Tog bricanyl och det brukar ju räcka, men det kändes inte bra och jag hade fortfarande svårt att andas. Som tur var hade jag cortisontabletter hemma annars hade jag väl fått besöka akuten. Knytena som brukar vara så goda blev inte riktigt som jag tänkt mig nu.


Men barnen var nöjda och det är ju alltid bra. Dessutom blir det en pyttipanna av allt över till lunch i dag. 

Har också äntligen backat med husvagnen min. För er som inte känner mig så är det väl inte så stort. Och för er som gjort det hela tiden så är det väl enkelt och då får ni väl skratta åt mig. Smile. Men som sagt 42 år och aldrig backat med något släp över huvudtaget, så var det ett stort steg. Har haft lite av "backa släpskräck". Det gick bättre än förväntat men ska backa några gånger till innan det är dags för mig att själv bege mig in på campingar och backa. Det finns ju lite att ta hänsyn till där.Men snart så klarar jag mig själv även där. Känns så skönt att inte vara beroende av någon. Att jag klarar mig helt själv är en stor bedrift och känns skönt.
                                                 

Att jag sedan saknar någon att krama om kvällarna det är väl det men det får man ordna på annat sätt tills jag hittar mannen i mitt liv. Vill inte ha någon bara för att, för det får man ändå. Vill ha någon som jag kan diskutera allt möjligt med och ha underbart med. En som är rädd om mig/oss och som visar att ömhet är viktigt, en som visar empati och är kärleksfull. Tänker inte nöja mig med en bara för att man ska vara två. Har lärt mig så mycket av att vara ensam, och trots möjligheter att ha tvåsamheten så vill jag att det ska bli rätt. Jag är hellre själv än ihop med någon där man känner sig själv. Men det är klart en man som kunde hjälpa mig med ogräs och torkat gräs vore ju inte dumt ASG.
                                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar