söndag 21 juli 2013

Härlig helg...igen!

Jaha då har ännu en helg gott. Och det har varit så trevligt. Började fredagen med att gymma med en kompis. På kvällen hade jag "tjejmiddag" här, då de två minsta sönerna åkte till sin pappa. Vi åt trattkantarellsoppa, kall räkpaj och digestive och vaniljkeselladessert. Vin dracks en hel del och det var högt till tak. Skrattet och allvaret varvades med varandra. Att spela "Ärligt talat" med diskussionsvilliga vänner det är verkligen intressant. Fniss
Lördagen rullade på, jag var ute och cyklade i en timme, läste lite och på kvälllen drog jag till min väninna som hade grillfest. Vi sjöng till massvis med låtar och kvällen blev sen. Hade bestämt mig för att vara nykter denna kväll och det var tur det då jag mitt i natta fick ett samtal från sonen som var ledsen/besviken och ville bli hämtad. Bara att sätta sig i bilen och åka. Självklart gjorde jag det och positivt var att han och jag fick en trevlig pratstund i bilen den halvtimmen när vi åkte hemåt.
Idag sov jag relativt länge, eftersom jag blev störd mitt i djupsömnen och alltid har svårt att somna om. Klockan tio gick jag upp och slöade till tv-serien Alphas. Åt lite lunch och bara var på förmiddagen.
Därefter var det dags för fem pratglada tjejer att gå i slalombacken igen. Trevlig, trots jobbig, stund. Solen sken och vi var nöjda och glada. Skrattet bubblade i slutet av backen, skönt att mina vänner vet vad jag ska göra nästa helg, när jag själv inte visste det.
Jag gick också de två sista kilometer hem, självvalt. Detta för att kunna lyssna på boken: "Den vidunderliga kärlekens historia".  En vacker och sorglig berättelse, en historia om kärlek och hat. Mitt tips är: läs den! Boken griper tag i ens hjärta.

                                                             

När duschen värmt min kropp så var det dags för middag. Då var det dags för lite vardagslyx: räkor, vitlöksbröd, pestoost, paprika och vitlöksost, varm brie. Mysigt att avsluta veckan så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar