lördag 22 juni 2013

Glad midsommar!

Hade en helt okej midsommarafton igår. Den började ju inte så bra precis. Har jag otur så får man gräva sönder lite för att lösa avloppsstoppet. Hade besök av spolbil igår och inte ens 200 bar kunde få honom att komma förbi det som är stopp. Så nu är det en kamera som måste in och kolla till det. Jaja ibland blir det bara för mycket och då kan man ju "gräva ner sig", precis som jag var på väg att göra. Det är alltid jobbigt när det ena efter det andra strular och man inte kan fixa det själv.
Men som sagt, efter att ha varit frustrerad och gråtit en stund så var jag på sill-lunch med vänner och de två minsta. Även om de "bara" kom för att äta så fick jag fira lite midsommar med dem. Lunchen var trevlig och man kände sig lite som 20 igen då det var raggarmusik och raggare som var en del av gästerna. Nostalgi och bra väder, det piggar upp en del. God mat, lite vin och trevliga människor gör det ju ännu bättre.
Satt där i flera timmar och hade det riktigt mysigt. När de drog iväg på cruising så gick jag vidare till andra underbara vänner där jag blev bjuden på middag. Till middagen serverades det snaps och tänka sig, även denna midsommar fick jag min Dooleys. Även om det var till efterrätten så kändes det bra. Minnet av min underbara vän som jag druckit många Dooleys tillsammans med, kom och trots allt så värmde det minnet mig så skönt. Så som sagt, alla skratt, god mat och värme av vänner gjorde att jag faktiskt mådde bättre än vad jag tänkt mig från början. En midsommar att minnas med glädje alltså.
Idag blir det, förhoppningsvis, brännboll i glada vänners lag. Om nu regnet håller sig borta. Just nu skiner solen, men det stod som spön i backen tidigare. Om regnet fortsätter att flöda så får man väl umgås med vännerna hemma hos någon i stället.
Skulle ha städat nu på morgonen, men har slöat till lite film istället. Städa kan jag allt göra senare.

Ha en underbar midsommarhelg alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar