fredag 22 november 2013

Så skönt när man ser att en tonåring är på väg att bli vuxen ;)

Denna veckan har jag njutit av att Jonnie har lagat mat tre dagar. Inget jättemärkvärdigt, men likväl jag har fått komma till dukat bord och det är jag inte bortskämd med. Dessutom har han diskat efteråt. Inget att vara glad över tänker säkert en del, men känner man min son, som tidigare har levt på nudlar och pyttipanna när jag varit borta och inte varit speciellt hjälpsam om man inte tjatat i en vecka, så är detta ett stort steg framåt. Detta kan bli en vana.
Nästa vecka "fixar" COOP matkasse maten. Det är något jag varmt rekommenderar. Så på matschemat blir det:
Räkgryta med curry och chutney
Rödbetspytt med pepparrotsgrädde
Baconlindad kycklinglårfilé med äppelsallad
Pasta med skinka och ärtor

Låter som fyra goda rätter. Det är så skönt att slippa planera maten en vecka, eller i alla fall fyra dagar. Maträtterna tar cirka 30 minuter. Har pratat med Jonnie att vi ska ha det någon gång då och då när det bara är vi två också och att vi då lagar mat varannan dag och det är han med på. Nu är ju alla mina hjärtan hos mig. Hos mig och hos mig, Philip försvann nästan lika fort som han kom. Ville sova hos en kompis.
Själv ska jag vara curlingmorsa såväl lördag som söndag, när det dags för Mosippans curling för yngre juniorer.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar