söndag 3 november 2013

Älskade pappa!

 Älskar dig så min fina pappa! Saknar dig så pappa! Idag skulle jag velat ringa dig och säga grattis på fars dag, även om jag hellre säger att jag saknar någon när JAG vill det. Du vet att jag inte är för dessa kommersiella dagar utan jag vill att det kommer spontant. Men idag skiter jag i det och ringer dig i himlen och säger:

Pappa kom hem för jag längtar efter dig, kom innan dagen är slut lilla pappa. Hösten har gått och om kvällen blir det mörkt. Tänder ett ljus som får brinna för dig. 

Allt jag vill ha är en kram så varm och go. Tänk om den önskan kunde få  slå in. 
För i mitt hjärta är det nu så mörkt och tomt, och jag vill slippa den smärtan direkt. 

Barnbarnen dina pratar jag så mycket med, om dina  upptåg och din samlarmani 
så de får en bild av morfar.

Jag har så fina, minnen av min far i mig .
Och de vill jag ge till mina barn
för de ska ha ett minne kvar.

Detta har jag skrivit nu på morgonen. För att visa hur mycket  jag älskar dig. Pappa  kom hem åtminstone i min dröm. Nu slutar brevet från Svea din.



 

Hälsa till Britt, hoppas att ni hittat varandras själar nu och mår gott. Jan och du gör väl en massa bus och Bruno är förhoppningsvis med er. Farmor sitter nog på en stol och njuter av att få vara med sina söner, även om hon längtar efter oss andra. 
Du kan väl hälsa till Stide, Tony, Patrik och alla andra som jag känner i himlen. Tacka dem för alla fina minnen som jag fått av dem. Oh du ta hand om Madicken med åt oss. Kram från mig till dig.  

Men du pappa, jag är visst lika okommersiell som tidigare, för fars dag är ju först nästa söndag. Smile!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar