fredag 1 november 2013

Lite av varje!

Då har man varit med kollegor i Stockholm för att gå på skolforum. Trevligt med mycket skratt och gott i magen var underbart. På vägen hem stannade vi och åt på Lilla K:s trädgårdskök. Något som jag glatt rekommenderar. Inte för att maten var extra ordinär, den var bara god. Utan för att det var så mysigt där. Dessutom ligger det granne med Mobackes trädgårdscentrum så då kan man förena nytta med nöje ;). 

Har haft två helt tokiga drömmar, önskar att man kunde tolka drömmar :D. Första drömmen var först hemsk men slutade riktigt lyckligt. Blev påkörd av Zlatan och rejält skadad. Fick ligga på sjukhus i flera månader och hade så ont. Men tack vare att Zlatan var en sådan gentleman och pysslade om mig så blev vi kära i varandra. Underbart att få vara nyförälskad. Även om det inte är jag som drömmer om Zlatan, fniss.
 Andra drömmen var skrämmande och undrande. Jag dog, men gick inte vidare för jag ville ha några avslut först. En liten tjej i min klass var den enda som kunde höra mig, i alla fall först. Alla grät och var så ledsna, speciellt min fd. Men mina ord till honom var att jag förlät honom. Mina släktingar kom också och då behövdes inte tjejen i min klass längre eftersom Stefan kunde  höra mig. Han hade inte blivit tillräckligt bra medium för att se mig än. Men där blev drömmen så där konstig och skrämmande. Fast det gräts så blev det bara fel och den känslan var lite jobbig att vakna med.
Dagarna i Stockholm innefattade inte mycket handlat. Lustigt att när man bestämt sig för att shoppa loss så hittar man inget. Det enda som jag fick med mig hem var en del tesorter, några leggins plus ett par prydnadskridskor i trä.
Idag har jag tänt ljus för alla som inte finns här hos oss. Alla änglar som vakar över oss.

Ska även tända min lykta som finns i sovrummet när jag somnar i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar