torsdag 17 januari 2013

Jaha!

Då var det dags att komma igång med lite av varje då igen. Märks att jag eller min kropp varit i en downperiod. Har köpt lite medicin och börjat få fart på mig själv och det känns bra det. Tycker bättre om den personen, som gör en massa och tränar en del.
Har också förändringar på G här hemma, då mellansonen inte vill flacka så mycket och det kan jag förstå. Även om jag önskar att följden skulle varit att han bara ville bo hos mig, av egoistiska själ, så är jag glad att han mår så bra han kan på båda ställena. Förändringen ska i stället bli att han ska bo två veckor åt gången. Detta medför att hans lillebror också troligtvis kommer att vissa tider bo lika, även om han vill bo varannan. Att ha mina fina hjärtan två veckor i rad är underbart. Då kommer jag njuta till max, även om det är en del tjafs med tonåring nr 2 ;), Som ni säkert förstår kommer jag att tycka mindre om de andra två veckorna. Men ska verkligen försöka att inte bli sittande utan göra mycket mer då, tur att ljuset är på väg. Det väger över att han mår bra, det väger över att jag får längre sammanhängande med honom.
Den störste sonen kommer nog "sova" mindre och mindre hemma. Tror att det börjar bli allvar med tjejen och hon har egen lägenhet...Undra vart han helst sover. Smile. Det är ju en del av livet :). Men en del middagar och annat gör väl att man kan få se och träffa honom en hel del trots allt.

Ha det gott ni alla där ute. Njut som sagt av de små sakerna. I morgon ska jag åka till min kollega, vars dotter fick leukemi som två-åring. Nu har det gått lite mer än ett år och dottern är av med leukemin, hoppas verkligen att den stannar borta. En del medicinering kvar dock. Det är ändå skönt för dem att det har gått så framåt. Dessutom har deras lilla prinsessa fått sig en lillasyster, precis som hon ville. Så i morgon blir det present, såväl till lillasyster som till storasyster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar