fredag 14 juni 2013

Lördag och barnen har lov!

Ligger här och njuter av lördagen och att barnen har sommarlov.
Idag är det inget planerat, men ska nog gå på ett fik eftersom sonen fick ett A i idrott. Vi har den dealen, han och jag, att för varje A ska vi göra något mysigt bara han och jag.
Lillebror hans sover hos en kompis, så härligt när de får njuta de första dagarna på lovet.
Själv ska jag snart ringa min kompis som får komma hit och rädda mig, då det fortfarande är stopp i avloppet. Troligtvis fick bara spolbilen bort en bit av stoppet och sedan har det fyllts på igen.
Ändå ligger jag här och ler. Det är ju så det är, inget att bli arg över eller hänga läpp för. Visst det är irriterande att det fortfarande inte är borta, men det finns väl en orsak till det med. Kanske att jag visar att jag klarar av mycket mer än vad jag någonsin trodde. Ja inte kan jag ta bort stoppet själv, eftersom jag inte har de verktygen, och dessutom är jag ganska nöjd med att bara hjälpa till när min kompis kommer och fixar det. Men att jag inte bryter ihop utan bara skrattar över det. Att jag stänger av vattnet och fixar allt annat som måste lösas tillfälligt känns gott. Det gör mig stark efter allt som hänt. Det är det jag ska fokusera på idag. Njuta av lördagen och umgås med människor som ser mig för den jag är och värmer min själ samt mitt hjärta. Kompisen som kommer är en sådan person, han har alltid tid för andra. Så underbar person. Och hans fru vet att hon kan lita på honom!

Ha en härlig lördag alla där ute. Ni som har semester eller lov, njut så gott ni bara kan. Ni som bara har helg tänk vilken skön känsla att ha ett jobb att komma till. Själv har jag fyra dagar kvar sedan har jag sommarlov. Ett sommarlov som både har varit efterlängtat men samtidigt vemodigt, då jag släpper en underbar sexa, samt en härlig kollega, som jag haft så skoj med. Men nu är det dags för ett nytt kapitel i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar