söndag 9 december 2012

Vänner!

Idag har jag känt av en stor saknad över de vännerna jag valt bort efter såret i min själ. Tårarna har runnit och orken har trytit en del. Men det tänker jag inte fokusera på nu utan jag kommer att tänka: Tänk vad rik jag är som "kan" välja bort vissa för att överleva i min själsliga resa och ändå ha fantastiska vänner kvar. Trots detta så gör det naturligtvis ont i min själ, för det är aldrig enkelt att släppa taget om personer som betyder mycket för en.
Det som är skönt är att jag har och har haft ett rikt liv, fyllt av så många skojsigheter. Så trots att vännerna inte längre finns i mitt liv så finns alla fina minnen det. Och de ska jag vårda med kärlek och glädje, de ska jag minnas långt längre än sorgen över att det blivit som det blivit.
Dessutom vet jag att mitt liv kommer att fortsätta att fyllas med goda minnen, glada skratt och underbara upplevelser. Detta tillsammans med de vänner som fortsätter att fylla mitt liv med värme och kärlek. Tack för att ni finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar