lördag 7 januari 2012

Jullovets fördelar!

Som lärare finns det mycket slit och mycket jobb, men tack vare sina lov så klarar man av att jobba över 45 timmar i veckan annars ;). Detta lov har verkligen varit behövligt och jag har verkligen njutit av det. Fått mer energi till kropp och själ, umgåtts med härliga vänner, varit i Brottby, badat jacuzzi, badat badtunna ute i den vackra vintermiljön, haft vinkvällar, lekt i snön, spelat sällskapsspel, fikat och bara varit. Visst jag skulle egentligen börjat med mitt nya projekt, groventrén, men det arbetet finns ju kvar så jag har lyssnat till vad jag velat göra samt vad jag har behövt göra. Så underbart. Ser tillbaka på detta lov med glädje. Så när jag nu börjar jobba på måndag så känns det helt bra, även om jag gärna varit ledig en vecka till. ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar