torsdag 23 maj 2013

Underbart med ledighet mitt i veckan!

Igår var jag ledig för att jag måste ta ut mina kompdagar. Passade på att njuta ordentligt. Först, efter att de två minsta sönerna gått iväg till skolan, tog jag mig en kopp te och kollade på ett avsnitt Homeland.
Därefter bakade jag bröd till mellansonen och gjorde lite annat smått och gott.
Tog bilen till en vän och där blev jag själv bjuden på hembakat bröd. Så underbart.
For till Konsum och inhandlade lite blommor som jag sedan planterade ut i krukor. Njöt av att bara göra det jag ville. For faktiskt till jobbet en sväng, men det var mer för att få veta lite om mina nya elever som jag ska ha i höst. Kändes inte alls tungt att åka dit en stund ;).
När jag var klar där åkte jag och fikade med en väninna på ett café. En härlig och trivsam stund även det.
Hem och fixade lite middag till mig och sönerna. Lite tv på kvällen. Detta är vardagslyx verkligen. Trots att det fanns en hel del måstegöra så sparade jag det till idag och helgen istället.
Idag har jag varit på promenad uppför ett berg tillsammans med mina nuvarande elever som går i sexan och mina blivande elever som ska börja ettan. Kontraster det tillsammans, men samtidigt en sådan fantastisk dag med skratt och roligheter.
Och dessa stunder ska jag fokusera på idag. Trots lite jobbigheter, som jag endast vill dela med mig till de närmaste, så känner jag att det ordnar sig. På något vis ordnar det sig alltid. Och vännerna finns där i vått och torrt. Älskar er så!

Ikväll hade jag mys med de två minsta också. Vi gick ut och åt. Där träffade vi storsonen som var lite onykter, de hade BadTastedag :)
Ha nu en mysig, trevlig, härlig torsdag alla där ute. Låt tråkigheterna blekna i jämförelse med det roliga och spännande som händer i ert liv. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar