fredag 17 maj 2013

Frisk i kroppen!

Har idag fått veta att mina prover visade relativt bra värden. Det var två värden som låg lite fel men egentligen inget att hänga i julgranen. Så frisk kropp, det känns skönt. Det är alltså endast min själ som har mått dåligt och det får jag helt enkelt lära mig att leva med. Det som hänt kan aldrig bli ogjort, så även om såret finns där och det kommer att komma dalar, för det är en styrka att visa att man periodvis inte mår så bra, så kommer jag att fortsätta ha lika trevligt som jag tidigare haft och leva mitt liv med allt vad det innebär. Det är ändå så, trots allt, att flera stenar lämnat mina axlar tack vare denne fantastiske läkare och för att jag bokat av saker som hängt över mig. Känner ett större lugn än vad jag känt på länge. Detta trots vissa saker som hänt. Att lillebror finns långt borta men ändå så nära mitt hjärta känns så skönt.
Det är också ett skönt kvitto att få höra av läkaren, vad stark du är (trots att du glömt dig själv), många skulle varit sjukskrivna länge med det du har varit med om. Och jag hade inte tvekat att sjukskriva dig om du hade behövt. Du är en riktig järnlady trots at du gråter ibland.
Ja det är nog så jag ska se mig, stark i allt jag klarar av trots såret i själen. Jag klarar av att fixa och dona, jag har gjort så mycket saker som jag aldrig trodde att jag skulle klara av. Att fokusera på alla de små härliga sakerna i stället igen. Att jag kan köpa den där fina klänningen, att det är kul att leta ny bil och kanske en motorcykel, att jag troligtvis löser problemet med gräsklippningstjat nu också. Bokar av det ena efter det andra, så gott.
Nu ska jag även försöka fixa min bil. Det är inget märkvärdigt för många, men för mig är det en stor grej. Trots att det troligtvis är ett ganska enkelt fel.
Så att sitta här på altanen med en god kopp te innan det är dags att åka och laga bilen. Det känns rätt så okej en fredagskväll. I morgon blir det förhoppningsvis lite hockey med vin i goa vänners lag innan det blir grillning hos en annan väninna. Så alltså en härlig lördag att se fram emot.

Ha det gott alla människor där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar