lördag 23 februari 2013

Fyller på med energi men...

Åh vilken underbar helg jag hade förra veckan med fina vänner. Åkte på Stiftelsen och hade en "tjejhelg". Vi åt gott, drack gott, skrattade gott och öste loss. Vi bubblade och vi bowlade. Så det var en helg som gjorde att jag mådde gott när jag kom hem på söndagen. Det enda som var mindre bra den helgen var att det blev strul vid huvudrätten så det blev inte lika mysigt som det kunde bli. Dock så fick vi alla huvudrätten gratis på grund av det.
Därefter har veckan rullat på, jag har varit hos kurator igen och känner att jag är på väg, men har en bit kvar tills orken är där den ska vara. Det är ändå alltid skönt att prata med någon som inte är mina vänner och som säger sådant som de inte säger. Och jag är extra glad att hon säger saker som gör att jag ännu mer känner mig säker på vissa beslut och varför min kropp är slut.
I går när jag slutade jobbet så passade jag på att njuta av en fika med en väninna.Tog mig en pistagesemla, så gott.
När jag kom hem så säger mitt minsta hjärta, när jag frågar honom om han fikat, att han väntat på mig. Så då var det bara att njuta av en kopp med honom också, men jag tog bara en slät kopp denna gång ;).
På kvällen var det dags att njuta lite till. Då gick jag med mina två minsta hjärtan och en väninna på krogen och åt plankstek med ett glas vin. Åh vad hände då, jo de måste ha missat oss så vi fick vänta i en timma på maten. Lite argt och irriterat, trots att vi hade en del att prata om. Detta resulterade i att vi fick ett glas vin till var och barnen fick glass, lite bonus då trots väntan.
Idag har jag passat på att städa lite medan energin ändå var igång, men nu är jag sittande igen. Har pusslat lite och nu bara är jag. Det är vid sådana här stunder som jag förstår vad stressen har gjort med mig. Dock tänker jag fortsätta att leva och vara glad, en dag släpper stressen sitt tag över mig. Om det blir med hjälp av medicin eller utan det återstår att se. Det jag tänker göra är att sitta med gott samvete, för att jag är viktig. Precis som du är viktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar