torsdag 14 november 2013

Lite om helgens bravader och annat smått och gott!

Förra helgen var som sagt väldigt underbar, nästan hela helgen.
Vi åkte till Storhogna, Sångbäcken och inkvarterade oss i en stuga. Det var en fin fjällstuga med loft, övervåning.
Så vackert var det där utanför också. Vi började kvällen med mat, sedan blev det bastu och trevligheter innan det var dags för forum.
Där lyssnade vi på trubadur, det var dans och disco. Träffade också sonens före detta. Så trevligt att få kramas igen, var så länge sedan.
Natten slutade väl vid tre så jag var lite seg när jag vaknade vid sju och inte kunde somna om. Då passade jag på att mysa till några koppar te och lite frukost till en film innan de andra behagade vakna ;).
Vi bestämde oss ganska raskt att bara njuta av dagen så vi for till Storhogna högfjällshotell. Där intog vi en mysig lunch och satt och tjötade som bara den.
Hem och dags för skumpa, bastu och skratt och fniss. Lite middag och gott vin till. Jag hade tidigt bestämt mig för att inte åka till forum denna kväll med, med tanke på att medicinen gör mig lite trött. Så när de andra drog iväg, satt jag i stugan och tittade på så mycket bättre. Men inte var jag ledsen för att vara själv då. När man fått en heldag med vänner.
Efter så mycket bättre var det dags för en film innan jag gick och la mig. Strax efter att jag somnat så hörde jag dem komma hem, så det blev inte mycket sömn denna natt heller. De försökte smyga, men är man lite full och sitter och pratar så hörs man mer och mer.
Det slutade alltså med att även denna natts sömn var lite bristfällig. Men vad gör det!

Storhogna, utsikt från "vår" stuga och lite skumpa i bastun.


Tyvärr hände det en sak som gjorde att helgen inte fick högsta betyg. En sak som har gjort mig ännu mera rotlös och tröstlös. Då är jag glad att resten av helgen var så underbar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar