onsdag 3 april 2013

Underbar påsk!

Denna påsk har varit alldeles underbar, med tanke på att sönerna inte varit hos mig.
Började torsdagen med att bli bjuden på fika av en underbar man. Fortsatte kvällen med att mysa med min minsting hemma. Hade tänkt gå ut, men då sonen ville att jag skulle vara hemma och han sedan skulle vara två veckor hos sin pappa så kollade vi på lite film istället. Dessutom passade jag på att köpa löparskor så att jag kan komma igång och må bättre.
Fredagen då passade jag på att prova löparskorna för första gången. Gick väl så där, men då kan det ju bara bli bättre ;). På kvällen blev det förfest här för att sedan gå ut och festa lite. En trevlig kväll med härliga vänner.
Lördagen fortsatte i samma spår som fredagen. Först var det lite matlagning, gjorde goda räkpajer, kokade ägg och stekte lite prinskorv, medan mina gäster hade andra uppdrag så matbordet blev supergott. Det spelades spel, kampen mellan kvinna och man. Gissa vilka som vann, just det kvinnorna. Smile! Kvällen avslutades med tunnbad. Tyvärr blev inte tunnan så varm som det var meningen, men trevligt hade vi ändå. Minstingen kom och badade med oss och sov över här så det blev lite bonustid. Även mellansonen kom förbi en stund.
Söndagen startade med lite powerwalk innan det var dags att få besök. Att sitta och diskutera allt möjligt, både mindre roliga saker som härliga saker, drömmar mm, tillsammans med en man tillhör inte vanligheterna. Det var en stund där tiden bara sprang iväg och som jag uppskattade väldigt mycket. Inte blev det sämre av att kvällen avslutades med film tillsammans med honom och hans kompis ;). Filmen var helt okej, men sällskapet var desto trevligare.
På måndagen var jag ute och gick med en go väninna. Vi tog en lunch på fiket och hade en mycket härlig stund. Allt detta som jag varit med om är verkligen vardagslyx.
Att dessutom lämnat in min uppgift i matematik som jag haft att göra samt börjat med mina omdömen gör att det känns ganska bra idag med.

Hoppas att ni alla fått ha en lika trevlig påsk som jag. Kramar från mig till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar