fredag 1 mars 2013

Sportlovets sköna lugn :))

Har nu äntligen sportlov. Älskar mitt jobb men huvudet behöver också vila ibland. Ska eventuellt åka till vänner och bara vara. Hade tänkt att eventuellt ta med mig världens bästa systerson på kryssning, men vet inte om jag orkar riktigt. Vill vara superglad och nöjd när jag umgås med honom, för det är så underbart att ha en sådan person i sin närhet.
Ikväll hade jag som val att vara hemma och lyssna på mitt huvud eller att gå ut och ha trevligt med vänner. Denna gång vann huvudet. Vet ju att det kommer flera gånger då det blir fest. Det enda är väl att man kanske missar sin framtida prins. Saknar så någon att mysa med, diskutera med och ha kul med.
Har denna vecka brottats med att glädjas åt saker, som jag faktiskt gör, men där känslorna spelas åt ett annat håll. Vet att glädjen segrar, men blir irriterad att det andra över huvudtaget finns där i mig.
Dessutom så pratade jag igår med en av mina underbara vänner och hennes vecka har varit en sådan tuff berg och dalbana, där hennes minsting slutade andas för ett tag. Som tur var så var de på sjukhuset så att de kunde sätta in hjälp direkt. Så mitt lilla själsspel är ingenting, jag är stark, fast lite sliten i kanten bara.
Har idag lovat mig själv att vara rädd om mig själv. Tvinga mig själv lite mer till olika saker, förhoppningsvis vänder det nu. Jag vet ju vad jag behöver göra för att må bra, men har väl inte riktigt orkat. Och den enda som förlorar på det är jag och jag är värd så mycket bättre. Dags att rycka upp sig och se till att själ och kropp mår så bra som den förtjänar.
Det är så erbarmligt lite

en människa kan förstå.
Man skulle ej grubbla och tänka
men tänker och grubblar ändå.
Och dagarna fogas till veckor,
veckorna fogas till år.
Man skulle ej snärjas av grubbel
så hastigt som livet går. 

Nils Ferlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar