torsdag 4 oktober 2012

Hur mycket ska man orka!

Jaha, då kommer det att bli så att jag ska skriva 40 skriftliga omdömen, även i en del ämnen som jag själv inte har (naturligtvis med hjälp av henne som är vikarie i min sexa), ha närmare 40 utvecklingssamtal samt att jag just nu håller på att strukturera upp betygen till mina elever. En sådan här arbetsbelastning har jag aldrig haft. Det är en tung börda som finns på mina axlar just nu. Men bara att gilla läget. Tur att chefen ändå ser att om vi inte passar oss så kan jag gå in i väggen och ska försöka hitta en så bra lösning som möjligt för att undvika det.
Dessutom är det indirekt tur att jag en gång tidigare varit där, i den berömda väggen, vilket gör att jag själv är räddare om mig denna gång. Dock kan jag helt ärligt säga att det inte var långt till tårarna i eftermiddags. Fast då försöker jag att få ur mig dessa tankar så gott det bara går. Denna dag var det en underbar kompis som jag fick prata av mig till. Jag har sagt det förut men jag kommer aldrig att säga det för ofta. Jag är lyckligt lottad med sådana vänner som jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar