tisdag 27 augusti 2013

Då ensamheten och såret värker!

Då ensamheten och såret värker kan jag antingen välja att låta den värka fullt ut...
Eller så kan jag fokusera på min härliga helg, där jag umgicks med goa vänner, var ute och fikade och motionerade samt sakerna jag bockade av på min göra lista ;).
Jag kan välja att fastna i såret för  länge eller fokusera på de härliga dagarna jag haft med kollegor och elever. Vi startade skolan med en sång för eleverna, en sång där jag och en kollega skrivit texten. Allt för att eleverna skulle få en toppendag. Igår hade vi en underbar vattendag alla på skolan. Där blåste vi såpbubblor och byggde ballongbåtar. Idag har vi varit i Skolskogen och gått uppför Björntrampet. Så underbart härligt att få göra det på arbetstid.
Jag kan välja att bli arg över saker som jag inte kan styra över, eller fokusera på allt jag gör. Så jag fokuserar på mitt. Vet ju att det syns och är glad över det.
Visst det kommer dagar när jag inte kan eller orkar fokusera framåt på grund av såret, men det är många fler dagar som fylls med skratt, värme och kärlek.
Så alla ni som blivit svikna av personer ni litade på, alla ni som saknar någon som gått bort alldeles för tidigt, som fastnar i olika tankar. Låt bara denna stund bli en positiv fokus framåt eller bakåt. Tänk på något underbart i ditt liv, fokusera på hur bra du är och bara njut för stunden. För det är du värd.
                                                     

Även om båda bilderna stämmer in på mitt liv så är det total fokus på den blå ikväll. Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar