fredag 28 september 2012

Pessimist för en dag

Idag tänker jag bara tänka som så här:

Jag vill ha någon att krama om - vill inte sitta ensam.
Just idag vill jag bara flytta härifrån - för att vara nära mina släktingar.
Jag vill vara omslukad av vänner - men sitter här helt själv. (Vet att jag kan åka till vänner och vet att de finns här för mig, men idag är en sådan dag där jag inte vill ringa någon eller åka iväg).
Idag vill jag inte vara positiv - idag vill jag bara att denna dag försvinner och att livet samt morgondagen blir bättre. Att sakna någon så mycket och att samtidigt känna sig som en utböling är inte lätt.
Försökte få med vänner på mat - men de var just idag upptagna, så det fick bli något riktigt smidigt då jag ABSOLUT inte kände för att gå ut själv.
Idag är jag trött på allt som går åt fel håll och på att titta på tv. Men orkar inte göra något annat.
För att alltid vara tvungen att kämpa tar på krafterna. Och just idag tog krafterna slut.
Idag vill jag knappast ens ta mig en kopp te för även det är något sällskapligt över det och det är sällskap jag saknar. Sällskap i form av en varm och kärleksfull man som kan värma mig och läka de ärr som inte läkts tillräckligt än. Sällskapet i form av mina hjärtan, som nu INTE är här...Sällskapet av mina vänner, som är upptagna, vilar, ligger på sjukhus mm, när jag helst hade velat ha dem här. (Men jag har inte bett om det och VET att de inte är tankeläsare ;) )
Så idag tänker jag inte heller tända några ljus utan bara sitta här.
Imorgon är jag säkert tillbaka. Då ska jag vara positiv och glad igen. Arbeta med min groventré och göra fint här  hemma. Nästa helg är full av vänskap och barn så jag överlever :)

Men jag vill, just nu, vara en pessimist för en dag. För att det är så det känns i hjärtat just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar